Tiden före interiorstylist

Kommentera
Go kväll
 
bländrade runt bland gamla bilder ... då kom jag pp stt jag kanske skulle ta och berätta för er vad jg gjorde innan jag började arbeta med styling / stagning ! 
 
När vi flyttade från Malmö till Stockholm för 8 år sedan fick min man jobb här men jag hade från början inte. Sedan ganska snabbt fick jag arbete som frukostvärdinna. B. Hade ej kommit in på förskolan än här uppe så var pyssligt att J jobba natt Sedan jag tidig morgon/förmiddag. Senare kom B in på förskolan (världen sämsta men en annan historia) jag fick arbete på förskola i abrahamsberg. 
 
några månader senare blev jag gravid med Nr 2. 
under tiden jag var förändraledig med O så började jag sy väldigt mycket som alltid legat mig varmt om hjärtat. mitt barnvagnsintresse ökade och det var liksom rätt i tiden! hade totalt 18-20 vagnar under O:s barnvagnsår delvis då mycket pga kunna sy och sälja. Sittdelse, sufletter till bugaboo och andra märke samt babynest, barnvagnsmuff, bärseleskydd, mugghållare solskydd med mera... kom på en del saker själv som en väska som fälldes ut och användes då även som skötunderlägg . Sålde en del av mina saker i en butik i gamla Stan. 
 
 
 
Men sedan efter ca 3 år så tröttnade jag mer och mer på att sy... 
 
då växte intresset för inredning och främst att fortfarande skapa ... denna gång skapa eget med inredning och göra Om gammal till nytt eller billig design till unik design. 
Alltså ett intresse för DIY ! 
 
Under denna tid studerade jag även 3,5 år med två småbarn och en heltidsjobbande man med vår familj bosatt i Malmö till förskollärare. Man växte som individ både kunskapsmässigt och personligt under dessa år🙏🏼
 
 Fler Diy tips tänkte jag dela på min instagram under helgen: @creativesjohome 
 
 
 
Det växte sedan mer och mer in på spåret inredning och styling. Kombinera material, färger i olika rum och ytor att skapa en känsla och helhet. 
 
Och här är jag idag med ett aktiebolag inom homestyling och homestagning med många varierande och roliga samt utmanande uppdrag 🙌🏼👏🏼  
 
 
 
 
 
 
Så tacksam ❤️ 
Och vilken resa jag och min man med våra barn har gjort. Väldigt stolt! 
Flyttafe hit själva hade en tvåa i andrahand efter ca 6 när andra sonen hade fötts köpte vi vår första lilla mark lägenhet en  3:a i Vällingby som sedan blev för litet landade i Bromma en snabbis sålde och flyttade då till en fyra i råcksta ... Bodde där ca 1 år sedan köpte vi nyproducerat radhus en 4:a/5:a som vi sålde när vi båda började studera flyttade till ett lika stort radhus men billigare boendekostnad ... stannade där ca 3 år trivdes bra perfekt för barnen och de börjsde skolan där. Vi fick läge för 1 år sedan köpa ett hus på adressen vi alltid suktat efter när Vi flyttade hit, precis vid stranden... inte snyggaste huset men absolut bästa Läget ;) huset är under renovering , lite i taget 😄🙏🏼 Dessutom gifte vi oss för snart 1 år sedan och i år fyller vi 30 år 😉😁❤️