Livet med adhd nära...

Kommentera
 tjena! 
Ett tag sedan jag skrev... varit en del jobb, renovering i huset och sportlov= skidor med familjen 🙌🏼
 
Iam back! 
 
Igår på eftermiddagen berättade vi för pojkarna att vi skulle berätta en överraskning på kvällen när alla var samlade. Det byggdes förväntningar och en del gissningar. 
 
Väl hemma vid kvällsmaten berättar J att vi köpte biljetter till mello finalen ✨
barnen blir glada , men Oliver frågar snabbt " är det på dagen eller kvällen " ? 
 
Vi säger dagen... men de är som riktigt ... de tränar inför kvällen. Då bryter helvetet lös...
det duger inte för oliver han hade en förväntning och någonstans om han skulle dit hade han berättat tidigare att då ville han glittra så han kunde vinna glitterpriset och det kunde han ej nu.. 
 
vi försökte : "biljetter va slut dessa var sista, de är åldersgräns på kvällen", ja allt men inget dög och han satt vid matbordet och grät och jag sa sluta nu... han skriker bara "det är du" "det är du!" Ja tar bort honom från matbordet ber han komma tillbaka när han är klar... han skriker och helevet brakar loss .. mitt tålamod brister och han skriker emot och jag tillbaka och ber han gå upp på rummet och att han är oförskämd och bortskämd vi behöver aldrig ge er något mer, ni får alldeles för mycket och blir inte ens glada. 
 
Oliver kommer tillbaka till matbordet hulkar o gråter. Min energi är slut .
jaime tar honom i knäet ... ja ser de som att "dalta" för J tar aldrig konflikterna men det är detta oliver behöver just nu som jag ej orka för mitt tålamod brast... 
 
oliver lugnar sig, J förklarar, oliver köper lite men inte allt men kommer framtill att de ändå är bra och roligt. Jag kommer på varför det brast för oliver ... då han tidigare nämnde i bilen om
glitterpriset och chansen att vinna och jag uppfattar det som en bidragande faktor till att allt föll ihop för oliver. Han hade föreställt sig Kvällen. 
 
Oliver kommer in i sovrummet till mig och säger "tack, mamma för mello" och kramar mig. 
Han är tacksam och så duktig på att visa de även väldigt bra på att säga förslåt men allra bäst på att visa känslor - Ja alla känslor glädje som ilska 🙈😅
 
helt utmattade somnar jag och oliver, vaknar fredag morgon och nya tag. 
 
Letar glitter spray efter skolan och hittar till slut sedan köper jag en silver glittrig vindjacka till oliver. Svårt hitta mer sådan färger eller glitter till killar. Köpte ett par "sportiga" leggings som var svarta med blå glitter på benen men nej de ville han ej ha... var från "flick avdelningen" det visste dock inte han. 
 
Nu är vi redo för Mello final imorgon 🌟👏🏼👊🏼