Tänkvärt!

Kommentera
God kväll på er alla. 
 
Ikväll slog det mig... så många taknkar vår lille kille har... ända sedan han var 1 år, en riktig filosof och kanske därför han är så smart och allmänbildad. 
 
O frågar alltid en massa funderingar vid läggning som tar 30-60 min innan han somnar haha.  " Nu måste vi sova" säger man nog ungeär 100 gånger samtidigt som man vill ju svara på de där kloka men ibland omöjliga frågorna att besvara! 
 
En annan sak med en liten kille som har ADHD som får en annan att verkligen tänka till på allt man oftast tar förgivet... O tar många ord/saker på ordet, verkligen... och det ger en del skratt inom sig. Kanske detta som med gör det värt allt slit, alla konfliker man har kring O:s utbrott. 
 
J vann i helgen Årets Rookie på Husmanhagberg en Resa för 2 till Bangkok, två diplom "3 miljoners klubben" och "årets rookie" samt en stor Pokal som vandrar runt med årets rookie för varje år... 
 
Ikväll såg J Pokalen på Olivers rum och sa något i stil med "Jasså det är här pokalen är". 
När vi lagt barnen gick jag ner och frågade J: " visste du, var det du som sa att han kunde ta upp pokalen till sitt rum?" "Nej" sa J, jag sa tlll O att han kan få Pokalen  ( som stod nere i hallen på en byrå under tavlorna med diplomen)  
 
Japp då har O tagit upp Pokalen till sig rum. "Han sa ju att jag kunde få den"  haha
Tyckte detta var så roligt, jag eller benjamin eller någon annan hade kankse tänkt vad snällt jag får den men kan stå kvar på "Prishyllan" Nej O tar med sig den upp på sitt rum - Nu är det hans. 
 
Vi berättade att den ska vandra runt varje år till någon ny, att vi måste sedan ge tillbaka den... Vaa? säger oliver är det sant...sen kom ju massa frågor om det, hur det går till..?  haha. 
 
Ibland tar vi saker förgivet, det vi säger är självklart för oss att förstå runt ordet... men O tar ord för ord väldigt ofta vilket får en att behöva tänka efter ;) 
 
Kärlek till er alla ! Ta hand om varandra, uppskatta varandra och gör det där lilla  extra för att göra någons dag!