En riktig utmaning!

Kommentera
Go kväll. 
 
Fredagsmyset är slut för denna fredag: Tacos, Talang med barnen och nu sover de. Det står massa kalas hela helgen för kidsen.
 
Mr J är ute med jobb på Kick off. Så nu ligger jag här i sängen med myskläder och tänkte blogga. 
 
Vabat två dagar med yngsta sonen... men passade på imorse då med att vara med på sonens samling i förskoleklassen för att informera barnen/klasskompisarn om hur man kan bli olika arga och hur det kan vara för O. 
 
Jag började med att säga du *kalle* är bra på bandy och du är bra på klättra, säkert några som är bra på att rita eller bygga. Men sen är vi alla med sämre på något som vi behöver träna på. Barnen höll med. 
 
Sen ritade jag två gubbar på tavlan. De lekte kull, det blev konflikt. Ena kunde tänka två eller fler vägar / alternativ på att lösa de... blev arg men kunde lugna sig och tänka efter... andra gubben tänkte oftast bara en väg och hjärnan jobbade så snabbt så det oftast sa *Pang*. Hann inte tänka efter. Ibland bra att hjärnan arbetar snabbt men inte alltid.  Jag frågade barnen? Hur kan vi hjälpa O , vad kan man göra när man bli arg? 
 
Barnen gav olika förslag, berättade hur de gör. Någon sa "gå till fröken" Jag sa då "tror ni O:s hjärna hinner det om den är så snabb?  nja de blev osäkra men kunde försöka. Jag sa till barnen att de säkert kan se eller märka när O blir arg före en vuxen och kanske kan hjälpa genom att byta lek/ gå ifrån en stund eller hämta fröken. 
 
Sedan åkte vi hem, vilade upp. Barnen klagat på magont från och till men inget som utvecklats. Det går magsjuka på skolan och många som legat sjuka så tänkt att "nu är det vår tur", men klarat oss... än så länge! 
 
En annan utmaning idag och under helgen är att styla detta radhus. En äldre kvinna som bott där och mycket i orginal. Största utmaningen är att kombinera ihop färgerna. Grön mönstrad heltäckningsmatta i ena sovrummet, plastmatta i kök, ena sovrum och brun blommig heltäckningsmatta i minsta sovrummet samt i anslutning ligger hallen/korridoren med röd heltäckningsmatta! 
 
Här kommer före bilder och under helgen bjuder jag på efter bilder ! 
 
Lov to you all ! Sprid kärlek och inspiration!