DIY - Dagbädd,en rosa dröm!

Kommentera
God morgon! 
Tänkte dela med mig av mitt senaste DIY som jag gjorde förra helgen. 
Tänkte att jag skulle göra min egna dagbädd till styling-projket och kunde skapa den i den färg jag vill till ett bättre pris än markanaden erbjuder. 
 
En ljusrosa dagbädd. Hade en dörr hemma som inte behövdes. Sågade den i de mått jag ville ha 70x160.
Men när dörren sågades visade den sig inte vara så bra/stabil.
Madrass valde jag inte den billigaste utan tog "nästa" som var lite tjockare från Ikeas barnavdelning 70x160 tjocklek 10cm, 399kr.
Tyget: Köpte 1 pack ljusrosa sammets gardin från Rusta.
Ben: Limhamn från Ikea - de stora måtten (finns två modeller).
 
Eftersom dörren inte fungerade som botten åkte jag till bauhaus köpte en spånskiva som var 16mm tjock och fick den sågad i de mått jag ville för 170kr. 
 
Hem och sätta ihop allt:
 
1. Skruva fast benen på skivan
2. Lägg ut tyget på golvet, avsidan uppåt. 
3. Lägg madrassen på mitten av tyget
4. Lägg skivan på madrassen med benen uppåt.
5. Spänn runt tyget och häfta fast på skivan med häftapparat. 
 
 
Tanken var att jag skulle pikera men jag valde en tjockare madrass och hade för små häftstift att pikera gick inte så bra utan valde att ta vita läderband och sidenband på läderremen och häftade fast under. 
 
Ska ge mig på en till dagbädd när jag får tid och då köra med en tunnare madrass, ljsubeige och pikera. 
 
Det var väldigt lätt, enkel och ROLIGT DIY! 
Total kostnad: 900kr
 
Vad tycker ni?