Pricken över i:et - Att piffa till ett badrum

Kommentera
Jag har haft så svårt för vårt stora badrum på ovan våningen. Framförallt med färgen terracotta på golvet och en bård på de vita kaklet. 
 
Först lät jag det vara. Sedan för ett tag sedan tänkte jag "nu ska ja piffa till det här" ... då målade listerna och de gamla elementet, satte dekorplast på badkaret och la en skiva över badkaret med ljus och blommor. Handukar och matta. 
 
Det kändes bra då men ändå inte fulländat nöjd. Sedan har jag låtit det vara så ett tag.
 
Nu har jag märkt att det är inne med att få in lite råmaterial - träslag i inredningen. Jag har lite svårt för det men tycker det blir toppen när man har lite av det i sin inredning och av rätt slag inte det alldeles för mörka träslaget. 
 
Jag började med träinslag i vardagsrummet och blev nöjd att matstolarna är av trä.
Det ger liksom en varm, jordnära känsla av något slag men har inte lyckats sätta de perfekta ordet på känslan. 
 
Jag bestämde mig förra veckan att jag skulle fixa till badrummet ännu mer nu och bla köpa ett badrumsskåp  under tvättstället och hänga tyg framför tvättkorgen. Jag tänkte att det nog kan bli ännu bättre då. 
 
Jag köpte det och som vanligt mycket mer därtill när man ändå går och shoppar ;) 
Var inne på plantagen och skulle kolla en grönväxt till toaletten... då hittar jag den perfekta runda mattan till badrummet. Hade tänkt en rund grå matta från Ikea men när jag såg denna från plantagen var det inget snack om saken DEN SKULLE JAG HA, PERFEKT tänkte jag i huvudet! Här har vi det. Detta resulterade ju även att jag hittade matchande handdukar för en gångsskull till detta råmaterail och terracotta klinkers golv i badrummet. 
 
Hem och fixa.
Och JA jag blev lika nöjd som jag föreställt mig och nu finns det en varm mysig och ombonad känsla i vårt badrum med. 
 
 
Before:
 
After
 
Before
 
 
After:
 
 
 
 
Inte nog med det hittar jag några dagar senare ett inlägg från Jysk sverige på deras blogg om detta med råmaterail och tycket att det liksom beskriver det jag försökt få fram. Det blev pricken över i:et !