Före och efter bilder. Min första husstyling!

Kommentera
Hej.
Nu var det ett tag sedan jag skrev här... mycket att stå i just nu. Bröllopet närmar sig med stormsteg (exakt om 14 dagar) De senaste veckorna varit fullt upp på jobb, med barnens förskola/skola, bröllop och styling. 
 
Förra helgen startade jag stylingen på ett enplanshus. Huset har totalrenoverats. Häftig förvanling jag som fått äran att vara med före under och efter projektet. 
 
Men eftersom det renoverats och varit tidpressat med när huset ska fotograferas och ha första visning ha jag fått styla under tiden de renoverat. Och som alltid i alla renoveringar går något "fel". Bänkskivan de fick var skadad och någon cm för kort så de fick lägga den tillfäliigt iväntan på nya. Men jag fick styla ändå eftersom den behövde fotas och komma ut. Vårt bröllop gör att den måste ut innan för efter börllopet åker vi på semester några dagar och plötligt är det juli månad ;) 
 
Det var speciellt att styla under tiden det fixades i huset av andra. Det var rent men blev skitit och sedan rent igen haha. Fick ta de rummen jag kunde några varje gång. Hela stylingen tog totalt 5 kvällar eftersom man med fick städa om flytta tillbaka lite saker som flyttas då hantverkarna behövde komma åt. TUR att detta är såå kul. Jag vill ha det perfekt såsom jag tänkt... mina 12 tavlor som var beställa från Desenio har dragit ut på tiden så de hann inte komma till på torsdagen vi flyttade fotograferingen till fredagen i hopp om att tavlorna skulle hinna komma. Det gjorde de inte... Fick tömma mitt hem på tavlor sålänge för att ha tavlor till fotograferingen i huset! 
 
Allt går om man bara vill... Det gäller att vara påhittig och kreativ. 
I övrigt är jag suuuper nöjd med husstylingen och fick den känsla i huset jag hoppats på plus lite mer ;)  Blandad design - dyrare och billigare. Färgkomibinationer som beige, grönt och mässing med enstaka träinslag för att får en varmare jordnära känsla. Jag brukar bestämma färg och möbler i vardagsrummet först för att skapa stylingen och känslan därefter. Sovrummen fick olika färgteman. Med Walk in closet ville jag skapa en lyxig känsla med olika designers - märken. 
 
Nu har huset fotograferats och ligger på hemnet! Lite smått avundsjuk på den lyckliga köparen vem det nu blir ! Så fint, lyxigt hus. Lycka till. 
 
Bjuder på lite före och efter bilder här: 
 
Efter renovering och styling: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Före Renovering och styling: 
 
Håll utsikt efter fler före och efter bilder som kommer komma här snart ...  
God natt alla fina. 
Glöm inte checka in hos mig på instagram : Creativesjohome