Diy- svenskttenn pall

Kommentera
Hej ! 
Nyss tränat på sats - bootylisous passet , jag känner inte mina ben ! Ha ha. 
Nu sitter jag med barnen på espresso house och tar en chailatte 👌🏼 
 
Då passar jag på att svara er hur jag gjorde mina svenskttenn fotpall då jag fick förfrågan om det på min instagram : creativesjohome 
 
jag hade ett gammalt lackbord från Ikea sådant billigt för 50kr. Jag skruvade av alla benen och använde skivan som bas där jag sedan klippte ut en tjock skungumnibit efter bordsskivan. Jag hade en gammal skumgummimadrass hemma jag klippte sönder. Jag köpte tyg från svenskttenn: grå elefanter linne tyg, 1000kr/metern. Tror om jag ej  minns fel att det räckte med en meter. Sedan köpte jag knappar från sy affären för att pikera tyget genom skumgummit. Sedan la jag skumgumnit med tyget över bordsskivan och häftade fast tyget undertill bordsskivan. Köpte 4 ben från panduro hobby. Men Ikeas lack bordsskiva är något ihålig på vissa ställen så bords benen lossnade efter ett tag men som tur hade jag ett annat lågt underrede hemma med fyra ben som jag kunde spika fast med några U formade spik. det håller bra. 
 
Hade jag gjort om samma sak igen hade jag valt en annan träskiva under och kanske även gjort sen rund för att kunna fösta fast fyra snygga ben bra.