Inredingstrender 2018

Kommentera
Hej fina ni!

 Tänkte att det är dags för mig att säga mitt om inrednings året 2018. 
 
Redan under 2017 smög sig naturmaterialen in i våra hem. Ikeas lansering av Stockholm 2017 kunde vi se naturmaterial och återbruk- miljötänket är väl hetare än någonsin. Detta kommer fortsätta under 2018 och det beige, naturfärgade kommer komma in allt mer i inredningen. 
 
 
 
GRÅTT VS BEIGE
Grått är väl mer typsikt svenskt.. och ja jag älskar grått som bryts av med vitt - Classy och stilrent. Men grått är mer något kallare färg än beige. Beige väggar med vita lister är lite mer USA för mig- Amerikanska hem. Men why not!? Just nu  bryter vi av i vårt vardagsrum med färgerna mörkblått och mörkgrönt mot våra vita och gråa väggar men alltså att få en ljus beige toutch på väggarna med breda vita decor listor hade med gjort sig ursnyggt här hemma.... Vi ska ju renovra efterhand huset så har nu chans att sätta den toutch vi verkligen vill ha. Men var ju helt insnöad på ljusgrå med väggpanel i grå som bryts av med vitt och våra möbler görnt, blått. Sen är då frågan på val av kök: Grått, blått eller beige!? De får blir i ett annat inlägg om köksval ;) 
 
   
 
2018- Mina tankar
Det jag tänker är att det inte är helt fel att använda sig både av grått och beige naturfärger i hemmet. Exempel ljusbeige väggar och grå sammets gardiner och grå matta som bryts av med någon färg samt krukor och andra detaljer av naturmaterial exempevlvis rotting/bambu. Färger som tacksams bryts av med grått och beige kulörer är ljus/gammelrosa, plommon lila, mörk grön, mörkblå. Eller varför inte vita väggar med grå panel halvvägs som bryts av med beige sammetsgardiner och matta i beige. Lila är en färg som verkar bli vårens modefärg i klädesplagg och ofta går klädesmodet hand i hand med inredningstrenderna. Undra om Lila är en färg som kommer växa in i vårt hem under 2018? Jag har lite svårt för lila medan andra kankse har svårt för rosa. Rosa kombinerar du snyggt ihop med grått och naturmaterial. Pastellfärgerna grön, lila, rosa och blå är något som absolut kan komma i våra hem mot våren i form av kuddar och puffar.  Ska det vara något i lila väg som tror jag aboslut på gammelrosa/ljusrosa kombinerat med plommon lila ihop med beige kontraser och naturmaterial! 
 
 
Det vi även ser ha smygit sig in i inredningsbutiker är konsten av statyer/proträtt i olika former exempelvis vaser/krukor, ljuslyktor. Inte helt i min smak men skulle säkert kunna använda det i mina stylingar! Man ser hur bra respons det får och blir en trend när stora inredningsikoner på instagram nappar på det. Det är väl så det blir en trend när konstnärer/butiker överröser oss med olika saker och vi konsumenter nappar och köper. Tror aboslut på att det svara inom inredningsdetaljer kommer växa fram och bli stort 2018. 
 
 
Det jag tror hett på 2018 är även hur växterna fortsätter komma in i våra hem i större mängder.  Stora träd, gröna växter ombonar och ger en värmande känsla i hemmet. Sätt växterna i en kruka av naturmaterail! Sammets kuddar, puffar och gardiner kommer fortsätta hålla i sig i våra hem då vi fortsätter att se fler och fler varianter och färger av sammets puffar. 
 
 
 
 
Nedersta bilden i kombination med ljusbeige väggar, vita decor lister och grå matta.