Inredningskonsultation

Kommentera
Tjena!
Igår kväll startade jag med att leta runt inredning til en konsultation åt en kund. 
Idag under dagen kom jag på lite mer och i samråd med kunden har jag nu framställt två moodboards som kunden gillar stark så ska bli spännande vilken av dem de väljer. 
 
Valt att framställa två olika moodboards förslag med olika design men ändå likt färgtema som vi kom överrens om men med lite olika budgeter. 
 
Kunden har ett uterum som renoverats med en kortsida med vitvägg sedan ena lång, samt kortsidan i hela glaspartier, andra långsidan med stora fönster in till hus. Uterummet kommer vara uppvärmt åretrunt och blir därmed lite mer som ett extra vardagsrum, mysiga familjekvällar. 
 
Jag tänkte att jag ville ha in råmaterial som rotting och beige, grå toner då det trotts allt är ett utrum och vad passar bättre då än rotting! Rosa passar i alla rum och kunden ville gärna ha rosa och jag valde att mixa det med mörk lila eller mörk grön.
 
Bas grå/beige
Färg att bryta av med rosa nyanser och mörkgrönt. 
 
Älskar den rosa sammets soffan med den mörkgröna puffen, växterna och postern! Men kan bli svårare att byta ut färgkombiinationer efter årstiderna.
Grå soffa och beige/grå bas är lättare att byta ut färgtemat på kuddar och tillbehör. Gillar skarpt rosa sammetsgardinen bakom soffan som höjer mysfaktorn i ett rum och vem vill inte ha mys i ett uterum! 
 
Ena moodboard hamna runt 13.000kr och andra runt 9.000kr