Möhippa 2017

En kommentar
I fredags ringde Jaime mig på jobb och sa att han bokar hotell 2 nätter i stan. Okej... sa jag . Egentligen inget ovanligt vi gör det då och då men det var bara för 2 veckor sedan vi sov 2 nätter på Calrion... Nu igen två nätter Haymarket... Men ja vill ju sova på det hotellet så han kankse va lite snäll och tänkte vi kunde då kankse passa på gå till skansen på valborg med... 
 
Men plöstligt på jobb fick jag en misstänksam och pirrig känsla i magen.... hm... kan det vara dags för möhippa ?
Men jag kollade insta... Frida och min syster var fortfarande i Malmö... nja... lite osäker... det kankse ändå inte är ngt. Var ju nästan helt säker på att de skulle upp då vi pratade om att planera när jag skulle ner för möhippa och sen plötligt hörde jag inget mer från mina tärnor och det var hemligt ;) 
 
Men jag var fortfarande misstänksa de kan ju flyga upp lördag morgon och kankse komma hämta mig under förmiddagen någonstans i stan... Jag packade lite extra än vanligt men inte så mkt men lite extra iallfall.. :P 
 
Lördag morgon (natt) vaknade jaime till och gick på toaletten... jag vaknade till. Jag är lättväckt deluxe. Sen har jag svårt somna om... strax efter hör jag någon komma in genom vår hotell dörr.. de finns en kan runt hörnet så sätter mig upp lutar mig fram ser någon stå där med ljust långt hår men annars väldigt mörkt i rummet. 
 
Jag petar på jaime... viskar Jaime... någon är här.. 
Han rör sig såklart inte. Jag lägger mig ner igen... hoppas på att människan som jag tänker är full och kommit fel ska fatta hon hon är fel och lämna ;)
 
Nej istället sätts fiklampan på och Saras röst högt... börjar säga Har vi någon Emma här ... som ska gifta sig eller något jag är yrvaken jag minns inte HAHA.. 
Jag svarar bara mm ... ja... HAha
 
Vi tänder lampan... barnen sätter sig upp yrvakna... jag säger vad tusan är klockan!? 
 
jodå.. 05.40 är klockan! Inte ens så tidigt går jag upp när jag ska jobba ! 
 
Sara ber mig packa... jag börjar ta på mig kläder.. borsta tänderna... slänger i mina kläder i  en annan väska... jag funderar... vart ska de andra möta mig.. SÅHÄR TIDIGT!? 
 
Jag säger: NEJ bara vi inte ska flyga!! (tänkte till Malmö).... jag gillar inte att flyga! 
 
Vi går ... när vi sen går ut från Hotellet ser jag att sara med har väska... tänker fan nu ska vi flyga ner. 
Vi går mot centralen men eftersom Maria hade försovit sig som med skulle komma till hotellet så tänkte jag inte så mkt på att vi gick mot centralen utan mer att vi skulle möta henne där.. men väl där säger sara ... ser du tåget... Malmö-köpenhamn det ska vi ta! 
 
Vi åker snabbtåg så tidigt utan frukost i magen och ja jag blir lite åksjuk.. de kan ja vanligtvis bli och ännu känlsigare så tidigt på morgonen. 
 
Väl framme möter Anna Sofie och Frida oss men urusla visslor HAHAHAHAHA Vi åker upp till Malmö central... jovisst mitt där ska jag då byta kläder! Jaha inte ens på toaletten!? ;P 
 
Blir en liten batwomen... thigts, korta short och magtröja och kofta och en mask för ögonen. Snyggt... or not. 
 
Sätter oss i bilen. De virar in mig i halsduken så jag inte ser ngt. (Den hade ja hela tiden mellan alla ställen) haha 
 
Vi kommer till Malins lägenhet där vi käkar brunch/frukost. Mysigt. sedan iväg på med ögonbindeln och in i bilen. 
Då är vi framme på utmaningarnashus i Malmö. Aldrig varit där förrut så när de fråga mig om jag visste sa jag nej men läste titta runt för att gissa såg en vägg med olika ord och färger, tänkte spa? men jag såg ordet HELL så nja jag våga inte gissa på spa så jag sa inget. HAHA 
 
Här delades vi in i 2 lag och skulle in i olika runt med poäng och tid för att klara av rummen och samla poäng. Högre poäng = högre svårighetsgrad. Vi klara en 400 poängare men inte pianot på 150poäng där blev i utslängda för en väldigt skrattade personal som fråga vad vi höll på med!? TONDÖVA - YES ! hahahaha. De andra laget träffade vi och de sa jo men det är bara att slä två gånger på varje tagent för att spela "Happy Borthday"... vi tänker aha så lätt vi går dit igen. slåt två gånger på varje... MEN INTE som låten går utan Anna: 1,2 Sofie: 1,2 Jag: 1,2 HAHHAHHAHAHAHAHA  Vi klarade inte den. 
 
Sedan på men ögonbindel in i bilen... där vi kom in luktade svett... haha... barn sa: "mamma titta" (antar att de va på mig de skulle titta!) HAHA. vi var i tennishallen. Skulle spela badminton ;) Vi körde med spökboll och frida framla baklänges slowmotion över sargen HAHA. 
 
Vi dushar där och äntligen mina egna kläder fick man ta på sig men såklart med något... en prinsessstruthatt eller vad det nu var! haha. 
 
Hem till Anna. Där lagade vi Taccos tillsammans och åt gått. Drack en hel del. Lekte lekar och frågor. Där lurade mig ordentligt... det knackade på dörren lite senare... nej... jag orkar inte... en strippa jag dör jag går! De sätter mig på en stol sätter på ögonbindel, byter musik. Men de börjar gå runt mig någon.. men tyvär ni fnissa fattar ganska snabbt att det är bara tjejerna HAHA.... en stor rumpa i knäet.. jag säger denna rumpan är för stor för en kille ;) haha.... YES de var "BARA" tjejerna.. och ANNIE tillkom i gänget .. .det var hon som kom efter jobbet ;) Haha. 
 
kvällen höll på till 00.30 och då gick jag och Sara till hotellet bredvid. Scandic gamla Hilton. Sov gott åt god frukost sågott man kunde mådde sådär ändå ok men lite sådär konstigt o illamående i kroppen. 
Tåget gick vid 10.55 mot Stockholm igen. 
 
Regnigt under lördagen och på söndagen strålande sol varmt och inte ett moln så lämnade vi Malmö. 
 
Hem i sthlm till familjen igen och firade en lugn Valborg. 
 
 
 
 
 
 
1 Slaven Tommy:

skriven

Tips till möhippor m.m: naken servitör! slaventommy.blogspot.com

Mvh Tommy