Styling - Feedback

Kommentera
God morgon!
 
Om vi återkopplar till förra inlägget där jag nämne om att senaste stylingen fick jag lite konstruktiv feedback från säljaren. De upplevde att stylingen riktade in sig till en tjej på 20 år. 
 
Jag hålla med men ändå inte och samtidigt det gör väl inte så mkt. En tvåa... antingen är det någon ung som köper eller eventuellt en ensam äldre man eller kvinna. 
 
Min vision var att skapa ytor, framhäva lägenhetens ljus eftersom den har många fönster och är fräsch men hade beige/gul mönstrad tapet och ville inreda med ljus färger och minimera mönster. 
 
Tänkte på årstiden sommar fick fram rosa till de vita... bryta av med kontrakster som de gråa liiite mörkare samt skapa en mysig känsla med spets (lampa och gardiner) 
Sedan hade jag en tavel vägg med 3 "fashion kvinnor" 
 
Jag blev nöjd med stylingen och skapade det jag hade tänkt mig och framhäver lägenheten men samtidigt kan jag hålla med kunden ... och har det i åtanke till nästa gång. Kankse eftersom jag hade 3 posters med kvinnor/fashion hade det inte kännts lika kvinnligt/ungt inrett om jag brytit av med annan färg än rosa i detta vita? eller bara minimerat fashion tavlorna och ersatt med annat motiv. Men min perosnliga tanke är att jag älskade fotoväggen med dessa posters samtidigt kan jag se och förstå kundens helhetskänsla.  För jag fick med den känslan när jag var klar med stylingen att det blev mer kvinligt än manligt. Kankse behöver jag styla mer könsneutralt? Men så är jag även inne i förskolebranchen, arbetar med genus mycket....så mina tankar börjar snurra.
 
Måste då ljusrosa och 3 fashion posters betyda ungt och kvinnligt? Hur hade känslan blivit om jag brutit av med grönt eller blått.. samma? 
 
Ja denna feedback och dessa tankar tar jag abslut med mig i bagaget framöver. Era tankar och er feedback för mig vidare framåt och utvecklar mig och mitt inredningstänk! 
 
Thanks. Love to you all. By the way... lägenheten kankse säljs redan innan visning... ;) 
Aprikosgatan - hässelby på hemnet!