Sista homestylingen...

Kommentera
HEJ ALLA FINA ! 
 
J och Benjamin har kört ner till Malmö där det hålls studentfest för J:s lillebror imorgon. 
Ikväll har jag bakat dubbelsats kanelbullar. Bakar inte kanelbullar så ofta men kände för det nu så likabra att göra det dubbelt ! hehe. 
 
Igår var vi uppe till 00.30 för att knyta ihop en del till bröllopet om exakt 9 dagar! 
 
I tisdags stylade jag en 2:a i Hässelby strand för försäljning. Deras farmor som bott där. De behövde hjälp med möblemang inför fotografering och visning. Min vision var att skapa mycket ljus och ytor med hjälp av ljusa färger inte för stora möbler och skapa en mysig romantisk känsla med lite spets. Ljusrosa valde jag för att det är somriga tider, ljusvärg och matchar med vitt. tapetet i vardagsrummet är inte vit utan beige/gul småmönstrad och därmed ville jag ha ljusfärger och inte för mycket mönster i inredningen. 
 
Sovrummet valde jag lite mörkare färger som grått och blått för att sovrummet var nymålat vitt, ljust och stort. Bröt av med en taklampa i rotting för att skapa en jordnära mysig känsla. 
 
Köket dekorera jag med frukt och grönt och mitt skånebord med vita stolar och nyplockade syrener. 
 
Toaletten en ny dörr matta som passar perfekt som badrumsmatta, missoni handduk, ny tvålpump och fat i rosa, mässing samt vit spetsgardin som rama in duchutrymmet. 
 
Inför vinsning ska några fler gröna växter köpas och färska blommor och frukt förnyas. 
Såvida den inte säljs innan visning ;) 
 
Detta är sista stylingen innan jag tar lite "semester". Bröllopet och vår Mallorca resa i direkt anslutning gör att styling projekten/jobben för ett uppehåll på ca 2 veckor. Sen kör vi igen !  Förhoppningsvis mer än någonsin :D
 
Har bara fått exremt bra positiv feedback på alla mina projekt jag gjort och fick lite mer konstruktiv feedback på denna lägenhet från säljarna. Det uppskattar, för så blir man bättre. Man får tänka till, reflektera över ens egna arbete. Dra lärdomar. Sen är styling även en stil man har och man kan tycka olika därmed det finns och går runt för flera olika stylingbolag för man väljer vilken smak som passar en själv bäst. Vår uppgift som inredare att göra en homestyling är att se bostadens möjligheter och dra de till fördel samt skapa en känsla till att vilja bo där själv. 
 
Bjuder på bilder från fotograferingen i onsdags : 
Säljes med husmanhagberg västerort. Lägenheten finner ni på hemnet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mobilbild, sämre ljus.