Motgångar!

Kommentera
Hej. 
Nu tar jag mig tid att blogga .... mitt i allt bröllopskaos ;) 
 
Ja allt har flytit på bra med bröllopet... tills för ca 2 veckor tillbaka. 
Får först reda på att lokalen fått takläcka och byggställningar kommit upp, dels på balkongen som är vårt enda utrymme ta lyft på samt fri sjöutsikt mot Gröna lund... De va ändå ok när vi väl åkte dit de kunde varit värre och det kunde varit bättre...
 
I samband med detta avbokas hoffmaestro... som vi bokat. De hade tydligen dubbelbokat deras agent och vi pratade direkt med dem.  De skulle komma och "dra igång festen". De va med en liten besvikelse i stunden men inte alls som denna som kom i tisdags eftermiddag...
 
 
Igår (tisdag) eftermiddag klockan 17.00 fick vi mail från prästen att huvusentren i kyrkan (katarina kyrkan) kommer stängas onsdagen den 14/6 och en annan entre vid sidan- anvädas under lördagens viglsar. 
NEJ Nej Nej tänkte jag! Mailade direkt tillbaka att detta inte känns okej då ingen information kommit om detta tidigare. 5 dagar innan bröllopet och ingen chans att byta kyrka. Inte nog med det så misstänker jag på ritningen vi fick att ena sidan kyrkan där stora trappan finns som man kan gå ut på är stängd och fylld med byggställnigar... 
 
Ja de visade sig vara så. Fullt med byggställnningar vid den stora trappen. Vi valde mycket kyrkan pga trappan.. vi ville ha en sådan trappa antningen i kyrkan eller lokalen... den behövde inte vara såå stora som vid katarinakyrkan men åtminstonde en sådan trappa. 
 
Efter många mail och även telefon samtal lyckades vi få renoveringen av huvudentren uppskjuten till efter vårt bröllop men renoveringen vid trappen var tydligen redan igång. Man kan gå ut på trappen men hur fint? Enda man ser är en stor byggställlning över hela fasaden. 
 
Inte nog med det är hela kyrkotornet /toppen inplastat i nät... vi som tänkte ta en bild över gatan och få med kyrkans topp som en vy en bakgrund. 
 
Vi har åkte dit innan detta spenderat tid till att kolla runt planera vart vi kan tänka fotografera oss samt gruppbilder och nu 5 dagar innan kraschar detta och paniken som uppstår då man inte har tid åka dit och leta / kolla runt nya platser.... och inte nog med besvikelsen som uppstår då vi väntat länge på denna dag (10 år tillsammans) och verkligen väntat för att få vårt drömbröllop. 
 
Trappan tänkte vi ta en stor gruppbild på och vi  skulle komma ut därifrån och gästerna kasta ris... jag ville ha den känslan att gå ner från denna maffiga pampiga trappa! 
Vet att många kan tänka äsch en trappa vi är där för er skull, jag förstår det men en stor del av den känsla jag ville ha på mitt brölllop känner jag försvinner nu! 
 
Men vad ska man göra... vi går vidare kämpar på ;) Vi kommer ha sjukt kul ändå men man kan inte undvika en besvikelse. Börjar bli lite pirrigt nu.
 
Idag var sista arbetsdagen och imorgon blir lite nagelfix och vi hämtar hem våra bröllopskläder. Fredag blir en fartfylld dag då all alkohol och pynt och saker ska till lokalen, mina fransar ska fixas och våra blommor och buketter ska jag och tärnorna fixa... sen få ihop logostiken /dagen med alla närmast inblandade och möta upp barnen, transport mellan fotografering innan vigseln osv. 
 
Men jag och J har varit tillsammans i 11 år och haft en hel del motgångar så vi klarar detta med. Bröllopet i stort har gått väldigt smidigt och beslut mellan mig och J har gått super smidigt, inga konstigheter. 
 
Det har varit väldigt kul och vi har planerat detta bröllop i ett år så känns väldigt sjukt att det är så nära nu! Man kan inte riktigt förstå hur nära det är och var ska vi lägga all vår tid på sen då efter bröllopet ?  ;)  
 
 
Bjuder på bilder hur vi tänkts fotograferas innan massa byggställningar och hur det ser ut nu ... !