Resultat...

Kommentera
Relsutatet från senaste inrednings/homestyling konsultationen visas nedan i bilder.
Tänkte först beskria lite hur denna gång gick till. 
 
Jag kom dit en dag tillsammans med mäklaren för att gå igenom med säljaren vad de mer exakt ville ha hjlälp med. Där och då gav en konsultation på vad som skullle göras/tas bort. Sedan bestämmde vi dag och tid jag skulle komma dit innan fotografering för att slutgöra med min finish. 
 
Jag kom dit... hade en tanke på att rensa bort saker, frigöra ytor och släppa in ljus. Små saker som att ta bort/ byta ut dukar och gardiner, bädda sängar och piffa till soffa och sängar samt rum med mattor, plädar och kuddar. 
 
Det skapade mer en "hem"känsla och släppte in mer ljus och frigjorde ytor kände både jag och säljaren efter mitt arbete. 
 
Ett stort äldre hus med fin äldre inredning. Huset hade redan ett tema och för mig blev jobbet främst att möblera på bästa möjliga sätt utifrån rummet och säjaren möjlgheter och sammansätta med färger. 
 
När jag annars inreder mycket nyproduktion/tomma lägeheter använder jag mer modern inredning vilket inte hade passat i detta hus. 
 
Ett charmigt, stort hus med potential i ett toppen läge. 
 
I tidigare inlägg finner ni lite före bilder och här lägger jag nu efter bilder på arbetet: 
 
 
Här flyttades en del bord bort och även långa mörka överlappande gångmattor togs bord. 
 
I detta rum möblerades både säng och skrivbord till nya platser. sängbord tillfördes. Sängen piffades med överkast, kuddar. Nya gardiner och tavla över säng. 
 
Här tillfördes ett träd och bort med ett stort kvadratist bord mellan sofforna. Kuddar och plädar till soffan.
 
Soffan tidigare: 
 
 
 
 
 
 
 
Matbordet fick en beige duk istället för svart och bord med hushållspappret och annat och dit med lite blommor. 
 
Bio salongen piffades till med små detaljet. Pläd, 3d glasögon, poopcorn, läsk, brickbord  och matta.