Bröllopsbubbla

Kommentera
Tjoooo!
 
Nu har det gått två veckor sedan vårt bröllop ägde rum. Vi lever fortfarande kvar i bröllopsbubblan. 
Helt fantastiskt blev det. 
Tänkte dela med mig av vår dag till er, följ med !
 
På fredagen (dagen innan bröllopet) började många gäster anlända från olika destinationer... på eftermiddagen/kvällen samlades vi där umgicks, åt och drack. Jag och mina tärnor fixade brudbuketten och tärnornas bukett. Min kusin kom in på rummet och fixade mina fransar, jag fick lily and rose öronhänge av mina tärnor så vi alla hade likadana öronhänge - såå fint! Under kvällen fick vi mess från svärmor att yngsta sonen hoppat studsmattan och grannens sons tand kom i O:s kind och de nyss varit på akuten och sytt honom! GAAH... asså mer otur? men 22.00 var de påväg hem och vi fick reda på detta när de var påväg hem så de va ändå bra annars hade jag nog valt att lämna hotellet. Han mådde bra och är tuff... men det innebar med att han fick ha plåster under ögat på vigslen och bilderna ;) Tur i oturen var ögat svullet men inte så svullet som under söndagen innan svullnaden la sig igen på måndagen. 
 
 
Den natten mot självaste bröllopsdagen på hotellet sov jag iprincip ingetting. Somnade runt 00.00 vaknade vid 04.00 sedan var det kört.... blundade men sov inte. Tänkte, tänkte och tänkte haha. J vaknade med vid 06.00 och hade svårt sova vidare. Nerverna började spöka. 
 
Men när vi sedan klev upp var man inte så nervös. Jag åt frukost meda  J och hans bestmans gick ner till clarions gym för att morgonträna. Make-up artisten kom till mitt rum 09.00 och då blev J utslängd  ;) 
 
Tärnorna kom strax därefter för att fixa sig tillsammans  på rummet. Min kusin kom vid 10 för att fixa mitt hår. Det hela blev lite försenat. Fotografern kom närmre 11 för att kunna ta lite förberedelsebilder. 
 
 
 
 
 
Det började bli stressigt vid 11.30 var mitt hår halvklart och jag satt i min siden kimo ... vi skulle va nere i lobbyn 11.45 möta upp J för att åka och  fotograferas. 
 
12.00 var det dags att hoppa i klänningen... När vi tagit på den känns något fel... Jag saknar underkjolen! Tittar mot fodralet och där finns ingen... jag säger till tärnorna... vart är underkjolen? De säger "ska de finnas underkjol? här är ingen".... det blir smått kaos. Min syster ringer butiken i Barkaby de som sytt in klänningen, ångat den och där jag köpt underkjolen. De frågar om de är A-linje klänning eller ... jag säger "det vet vl fan inte jag, skicka underkjolen till stadhuset där vi ska fotas det är bråttom"  Min syster säger  ni måste väl veta vilken kjol hon köpt... de sa att de löser de o ska skicka den i taxi... precis då upptäcker en tärna .... "Men här ligger något,,,, här är underkjolen!" HAHAHA..  VI DÖR. Min syster säger i telefonen , Vi hittade den, hejdå! 
Vi är sena det är bråttom! 
 
 
 
 
 
Ner i hissen, tärnorna följde med checka så inga gäster befann sig i lobbyn. J står tittar mot utgången för att fotografen sedan ska få de first moment på bild när vi ser varandra. 
De va magiskt... tårarna spände o började komma i ögongen. 
 
Vi hoppar in i bilen åker till stadshuset för att fotograferas. Väl där när vi kliver innanför grindarna kommer en kinesisk turist kvinna fram frågar om hon får ta en bild med mig... "jaha ja de går bra" säger jag... men inte nog med det de blir så glada, skriker så springer hon bort och nästa och nästa kommer ställer sig bredvid mig och de fotar.. haha vad hände där liksom?? fler brudpar fotograferades där inne men de var ifred. Men vi hade lite ont om tid så fick liksom gå ifrån och börja fota oss ;) 
 
Magisk miljö på samma ställe. Vi ville ha stockholms vyn i bakgrunden, vattnet samt grönska. 
 
 
 
 
 
Sedan åkte vi taxi till Katarina kyrkan mötte upp alla tärnorna och bestmans för lite gruppbilder. 
Sedan var det vigsel innan oss och vi kom inte riktigt in i kyrkan vid 14.30 som tänkt. Några gäster började komma och barnen ställde sig runt mig som satt på huk för att "gömma" mig. men ca 14.45 kom  vi in i kyrkan. Jag, barnen och pappa stod vid ett källarrum för att kunna komma ut runt kyrkan och in i entren när det var dags. J och tärnor, bestmans och Linus Svenning befanns sig i brudkammaren.
 
 
 
Vigseln startade 15.00
Det var fantastiskt. Linus sjöng "utan dina andetag" samt "Hallelulihja" ' JAg var fruktansvärt nervös i kyrkan. Det var en stor kyrka.. mycket ljud försvann jag tyckte jag pratade högt när man sa sina löften och JA men ljudet försvann .... ;) VI valde att gå ut från kyrkan till Linus låt "Hallelulihja". Sedan gick vi in i brudkammaren medan gästerna gick ut. Sedan kom vi ut på trappan och de kastade ris på oss och gratulationer. 
 
 
 
Sedan begav sig gästerna till lokalen. Vi tog några famijebilder innan vi fortsatte mot festen. Vår transport kom till kyrkan- Häst och vagn..Det var så fint. SÅÅ fin vagn! Grym service och företag!
 
Vi åkte häst och vagn en liten runda på söder och gamlastan ... folk skrek Grattis och appålderade... det var så härligt. Alla var glada och dela och spred glädje. 
 
 
 
Väl framme vid Clustret var det lite mingel med bubbel innan middag. I entren i väntan på oss fanns en fotovägg gästerna kunde fotas. Gästerna åkte /gick upp till vning 6 där lokalen var, välkonnades till en öppen brasa , fantastisk utsikt över vattnet och gröna lund, gynnings cava och saxofonist.  Det var en solig och varm lördag... det som tidigare stått regn på prognosen så vi var oroliga. 
 
 
Vi hade 10 runda bord med gäster samt ett långt hornörsbord med brudparet och föräldrar. Totalt blev vi 82 gäster. Det serverades tomatsoppa med bruchetta till förrätt - det var magiskt gott. huvudrätt =  Köttbullar och potatismos, rårörda lingon och inlagd gurka av en lyxigare variant. 
 
 
Vi ville att bröllopet skulle spegla oss och att gästerna skulle bli MÄTTA. Vi hade Carolina gynnings Cava till mingel och hennes fina nya servetter till dukningen samt blå och rosa hortensior på bordet och brudbuketten ( min favorit bomma). 
 
Tårta måste man ha.. men varken jag eller jaime är så förtjusta i tårta. SÅ vi valde en cupcakes brudtårta. Fler våningar med cupcakes och högst upp en mindre tårta. 
 
 
 
 
 
 
Sedan gick alla gästerna ner igen till plan 1. Där bjöd vi på vår bröllopsdans som jag tror chockade och överrskade en del ;) Ingen vals. Vi korrigerade vår egna dans och mixa ihop låtarna. Vi hade tre låtar "ed sheeran, soulja boy och despacito". Kan tillägga att vi inte är några musikaliska eller danskunniga personer. Fördelen är väl att J har tidigare varit Dj  i yngre år och kunde sätta ihop lite låtar. 
 
NI kan finna lite av vårt bröllop och dans på youtube och instagram:  Markenbjörk 2017 , bröllop.  #markenbjörk2017
 
 
 
Efter vår dans drog festen igång ! Det var så varmt ute så det var sååå svettigt inne. Man orkade inte dansa hela tiden men som brud tänkt jag ändå att jag måste dansa iprincip hela tiden. Så det spenderades mycket tid på dangolvet in till klockan 02.00 när festen var slut. Dansade med brudklänningen hela kvällen, i efterhand ankse ja skulle haft med annan klänning och bytt om efer vår dans när festen drog igång men samtidigt man gifter sig en gång så att ha brudklänningen hela kvällen fick jag stå ut med ! haha. 
 
Vi hade även hyrt in en fotoatumat som gästerna kunde gå in och fotas i med olika rekvisita som jag köpt till. Det var uppskattat och roligt sedan se alla bilderna. 
 
 
 
Fri bar hade vi. Saxofonisten spelade en stund på kvällen med. Boris Rene kom och sjöng 6 låtar och verkligen drog igång festen! Han var så Grym och sped glädje och kärlek till oss! De var enda stunden alla 82 gästerna befanns sig på dansgolvet samtidigt haha... så kul.. kanske tur de med för de blev lite trångt på golvet när alla sklle dansa ! hahaha. 
 
Vi hade med oss ett grymt fototeam Photema  från 11-18.30 för att fånga många momemts!  
 
 
Har inte fått alla bilder från fotografen ännu men några sen från gäster som jag bjuder er på här och nu: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndagen vaknade vi och många gäster upp på Clarion Stockholm hotell. Vi åt frukost tillammans. Super mysigt. sedan åkte många hem och vi stannade kvar tog oss en skönt bad och inväntade vårt flyg som skulle avgå 20.00 från arlanda till mallroca! Just Me and J  <3 På mallroca spenderade vi 6 härliga dagar.