Bröllopsresa / Smekmånad !?

En kommentar
Hej
 
lite bröllopssnack...Behöver era expertis råd, erfarenheter och tips!
 
Vi har inte lagt så mycket tid på att diskutera eller tänka på bröllopsresa...
Men ändå hunnit med lite prat om det.
 
Först tänkte vi New york då vi kan ha barnvakt ca 5 dagar (barnens farmor kan stanna kvar passa de). 
Men då fick vi höra att det är väldigt varmt i New York i Juni.
Jaha...
 
Jag hittade en WOW resa till Dubai... så häftigt, fint hotell. Akvarium med fiskar, hajar inne där man äter stora glas väggar, så fin strand och vattenland osv... då tänkte jag inte så dyrt, och vi skulle kunna ta med barnen, dem hade tyckt detta var häftigt. 
Fick även nu höra att Dubai i Juni är såå varmt närmre 50grader!  
 
Vi funderar då om vi ska skjuta bröllopsresa mot hösten... men söker och hittar inga resmål via Ving, Fritidrsor till Dubai  till hösten som man kan boka nu... 
 
Jag har alltid vad jag kan minnas sagt att jag skulle kunna tänka mig och vill till Sicilien på min smekmånad... Ingen aning egentligen varför... Men såg en bild och nja det så så klippgt och stenigt ut. 
 
Maldiverna wow ja det hade väl varit den ultimata smekmånads resan! Men oj så dyrt. Men nu ikväll hitta jag "Billigt" runt 40-50.000 och med tanke på att förra resan till cypern 1 vecka med Bamse kostade oss runt 40.000 så kände jag att maldiverna var mer värt dessa pengar ;) Men så tänkte jag det finns säker massor med djur och konstigheter! Då får jag panik!  haha
 
Men kollade runt på fritidsresor och Ving.. men vill inte ha ett "Vanligt" hotell utan lite finare utöver det vanliga... eller ska man boka ett privat hus... hur gör man då? Hittade sardinien... även sicilien.. det fanns väldigt fina ställen och lagom flygtid på 3-4 timmar!
 
Sardinien låter intressant. Men hört bra även om amfilkusten... i Italien. Har ni varit där, har ni några tips på hotell där? Eller förslag på resmål? 
 
Vi har inte bestämmt ännu med eller utan barn och beror lite på hur längde den som såfall passar barnen kan... Eller om vi likabra åker alla. 
 
Italien-Sicilien/Sardinien
 
 
 
 
Maldiverna
 
 
 
 
 
 
1 :

skriven

Santorini e fint