Tips hur man kan inreda bortglömda hörnor i rummet.

Kommentera
Vad ska man göra med bortglömda hörnor i hemmet som samlar mest "skräp" ? 
 
En tjej behövde inspiration och tips i en facebook grupp hur hon skulle inreda sin hörna i vardagsrummet där det mest staplas leksaker. Jag fick hennes tillåtelse att använda bilden i bloggen för at ge tips och inspiration vad man skulle kunna göra med hörnan. 
 
Har inte sett övriga rummet så kan inte se vad stilen i övriga hemmet är men tänkte ändå ge mig på ett försök på hur man skulle kunna göra och kankse är det någon som gillar idéerna :) 
 
Ibland behöver man "tänka utanför boxen" med det menar jag att använda möbler/inredning till andra anävndningsområden än egentligen tänkt. Jag gillar att köpa billiga möbler för att sedan piffa till så de känns lyxiga och unika men har man inte tid eller ork för det går det bra att hitta färdiga design möbler eller sats på billiga liknande möbler. Jag själv hittar mycket på rusta, Ikea, inn & finn och Öb sedan inspiration från pinterest, instagram som blir egna skapelser ;) 
 
Här är hörnan som behöver hjälp. Men samtidigt tycker inte jag att man ska fylla rummet alltför mycker utan även ha fria utrymmen för att uppleva att det är stort och inte litet. Kankse skulle man kunna möblera om hela rummet men i detta fall känner ägaren att hon behöver hjälp med denna hörna. Så nu kommer tips från mig: 
 
 
Eftersom hörnan inte är alltför stor så tycker inte jag att man ska sätta dit någon snygg stol eller fåtölj. Utan mer satsa på detaljer och en växt. Jag tycker att alla rum bör ha några växter för att skapa harmoni, trivsel och liv. Exempel på vad man kan ha i denna hörna är: 
 
Mot ena väggen hade jag lagt en "tjern" matta från ikea eller en fårpäls om man vill lägga mer pengar. En trästege på mattan antingen köp från exmepelvis inn och finn eller skapa en egen. Häng en ljus pläd över stegen. Man skulle även kunna hänga en ljusslinga med bollar på stegen för att skapa mysfakotor på kvällarna. 
 
 
Sedan bredvid detta eller mer i hörnan en  golvväxt/träd eller en golvlampa. Exmepelvis en golvvät i en korg är väldigt fint tycker jag. 
 
 
Denna gollampa tycker jag är modern och rätt i tid dessutom väldigt snygg enligt mig. Från ÖoB.
 
Om man har mycket växter i övriga delarna av rummet kan man satsa på en golvlampa här i hörnan i stället. 
 
 
 
 
Detta ovan är hur jag hade inrett. Det finns många alternativ på hur man skulle kunna göra och kan ge några fler exmepel på små möbler som skulle kunna fungera. Exempelvis ett stilrent brickbord som avlsatning bredvid soffan med ljus på som skapar harmoni och höjer mysfaktorn i rummet.  Rusta har stilrena  enkla billiga brickbord just nu. Sedan två mellanstora tavlor på väggen anitngen direkt på väggen eller om man använder sig av tavellister från ikea att ställa tavlan på. Hos Desenio kan ni hitta fina tavlor. 
 
 
              
 
 
 
 
 
Sista tipset är att skapa en liknande sådan här hörna i hörnan.... (bild från pinterest) 
Exmepelvis ikeas lackhyllor sättter man upp lågt på väggen och ställer de prydnadsaker man vill ha med ljus, blommor/vaser och tavlor! Om man vill priffa till Ikeas Lackhylla kan man köpa decoplast i marmor eller mässing och sätta på hyllan eller hålla de stilrent vitt. På bilden är hyllan /väggen rak men man kan köpa två kortare och få in hyllorna i hörnan få en sväng. 
 
Hoppas detta gav er lite tips och inspiration till era bortglömda hörnor i hemmet! Lycka till <3