Hösten närmar sig...Vilka inredningsval och färger?

Kommentera
Hallå där denna måndag! 
 
Efter en helg med våra pappor på besök har nu vardagen startat igen. 
Mina tankar snurrar... vår soffa är inte så fräsch längre i den mån att den är vit och speciellt armstöden är fläckiga och för att tvätta klädslen måste soffan montera ner. Kuddarna tvättas enkelt och blir bra efter tvätt... men är trött på soffan vill egentligen ha en ny, en grå från Em-möbler eller Mio som jag hittat. Men så tänkte jag om igår, det är kankse inte lönt att köpa en ny soffa från om vi eventuellt hittar ett nytt större hus för det är vi inne på även om det kan dröja något/några år till... Men tillsvidare så tänkte jag att man kanske kunde köpa en ny klädsel till vår kivik soffa från Ikea. 
 
Jag blev plötligt insnöad på mörkblå/marinblå sammets soffa efter inspiration i inredningstidningar. 
Jag kollade runt på Bemz men var något dyrare än tänkt för att ha något i bara ca 1 år innan ny soffa köps...  Så kollade på ikeas sida på överdragen till Kiviks soffan... Jag gillar ju isunda Grå men eftersom jag blev insnöad på mörkblå så blev även kiviks mörkblå överdrag intressant. Men nu går mina tankar: Blir de bra med mörktblått, passar de in här, det blir inte för mörkt? Jag gillar ju ljust, ljusa färger. Kanske jag måste ändra mer i inredningen kombinera mörkblå soffa med vita fåtöljer... har ju en rosa fåtölj men de blir nog för mycket för mig med blått, rosa... så tagit bort den rosa fåtöljen i annat rum nu o har kvar den vita fåtöljen i vardagsrummet. Kanske behövs den grå mattan bytas ut om man ska ha mörkblå soffa till en ljusare matta? Vågar jag testa mörkblå klädsel till soffan?
 
Tänkte åka till Ikea kolla på färgern in real så får vi se. 
 
Måndagen leverera två glada besked. Dags hämta ut ett paket... hmm kan det vara brudklänningen... Hoppas. Det var det! Och den var över förväntan i alla delar! Så bra :D Behövs sys in lite vid bröst midja sedan klockren! Så skönt ha det fixat och till SÅ bra pris med dessutom. Vågade knappast hoppas på det. 
 
Vi fick även nyligen sms från våra fina väner i Malmö att deras tredje barn har kommit till världen. Välkommen Harry! <3 Grattis fina vänner!  Så mysigt. Tänk att vara så snygg som Frida när man föder barn ;) Nu längtar vi efter att få träffa er! Jag blir fortfarande lika glad och upprymd när andra speciellt nära vänner föder barn.. kanske för att man känner igen känslan själv... !? <3