Cake pops!

Kommentera
Cake pops var något jag såg på nätet heromdagen och tänkte: Ja det ska vi ha på bröllopet...
istället för sockerkaka tesatde jag med ballerina mjölkchoklad och oreo. 
 
Jag krossade först alla Oreo kexen sedan i med phidelphiaost... ( råkade ta för mycket så de blev lite för kladdiga). In i frysen eftersom de var så kladdiga i ca 10 min. 
 
Undertiden krossade jag ballerina kexen tog mindre phiadelohiaost och de fick bättre konsistens. Rullade de som små chokladbollar, in i kylen ca 15 min. 
 
Smälte vit chocklad. Fanns inte blockchoklad i affären så köpte små "knappar" vitchoklad. Det var svårt tog inte så mycket då jag ville göra både vita och blåa så tog hälften smälte först men de va lite choklad så de stelna ganska snabbt. Lättare att ha mer smält choklad antar jag. Men den vita chokladen blev mer gulaktig så valde att doppa o strössel. 
 
Sedan doppade jag vissa  i den vita chokladen med blå karamelfärg i. 
 
Det var lätt och snabbt MEN det var med SVÅRT det svåra var att doppa i chokladen som stelna ganska snabbt i grytan och pinnarna som lossnade. Jag använde mig av grillspett men tror kanske sugrör varit bättre eller liksom en inte så vass pinne. 
 
Jag vet inte om man ska doppa med pinnen i som jag gjorde för det var då den blev lös o "bollen" rullar runt.... men kändes enklast doppa med pinnen ändå. 
 
 
Men träning ger väl färdighet haha. SÅ får testa några gånger till så kanske det sitter. Jag smakade en av mina cake pop oreo utan något överdrag och OJ SÅ GOTT... med överdrag får jag en känsla av att det kan bli mycket, sött men samtidigt mycket finare med överdrag ju :P  ;)